FAQ Najczęściej zdawane pytania
Rejestracja, logowanie i konto
- 1Dlaczego muszę potwierdzić swoją tożsamość?
- 2Jak potwierdzić swoją tożsamość?
- 3Jakie dane osobowe zbiera aplikacja mobilna easy bill i dlaczego?
- 4Dlaczego aplikacja mobilna easy bill wymaga pewnych dostępów?
- 5Czy mogę zmienić kod PIN?
- 6Jak zmienić dane osobowe (imię, nazwisko, numer telefonu)?
- 7Co zrobić, jeśli zmieniłem numer telefonu lub straciłem telefon?
- 8Jak usunąć konto?
Dlaczego muszę potwierdzić swoją tożsamość?
Banki lub instytucje finansowe podlegają wymogom ustawy o przeciwdziałaniu praniu pieniędzy i finansowaniu terroryzmu RP, dlatego jesteśmy zobowiązani do ustalenia tożsamości każdego, kto chce korzystać z usług bankowych.
Jak potwierdzić swoją tożsamość?
Kliknij „Więcej” w prawym dolnym rogu, wybierz „Profil” i kliknij „Potwierdź tożsamość”. Tutaj musisz podać swoje imię i nazwisko, datę urodzenia. Następnie musisz zrobić zdjęcie dokumentu potwierdzającego tożsamość. Wybierz dokument, który posiadasz (dowód osobisty lub paszport). Zrób zdjęcie dokumentu i siebie zgodnie z instrukcjami w aplikacji. W ciągu 24 godzin potwierdzimy twoją tożsamość.
Jakie dane osobowe zbiera aplikacja mobilna easy bill i dlaczego?
Aby dowiedzieć się więcej o tym, jakie dane osobowe zbieramy i dlaczego to robimy, zapoznaj się z naszą polityką dotyczącą danych osobowych.
Dlaczego aplikacja mobilna easy bill wymaga pewnych dostępów?
Aby zapewnić maksymalną wygodę korzystania z aplikacji, easy bill wykorzystuje możliwości techniczne urządzenia mobilnego. Dostęp do kamery jest niezbędny do wygodnego i szybkiego zeskanowania faktury lub jej kodu kreskowego, a także sfotografowania dokumentów w celu potwierdzenia tożsamości.
Czy mogę zmienić kod PIN?
Aby zmienić aktualny kod PIN aplikacji, w sekcji „Profil” kliknij „Zmień kod PIN”, wprowadź aktualny kod PIN, a następnie – 2 razy wprowadź nowy kod PIN.
Jak zmienić dane osobowe (imię, nazwisko, numer telefonu)?
Dane osobowe można zmienić w sekcji „Profil”. Do czasu potwierdzenia tożsamości wszystkie dane osobowe mogą zostać zmienione. Po potwierdzeniu tożsamości można zmienić tylko dane kontaktowe. Aby zmienić dane po potwierdzeniu tożsamości, skontaktuj się z nami mailowo [email protected] lub telefonicznie +48 71 7 078 080.
Co zrobić, jeśli zmieniłem numer telefonu lub straciłem telefon?
Jeśli zgubiłeś telefon, zaloguj się z innego urządzenia mobilnego za pomocą swojego numeru telefonu i usuń utracone urządzenie. Aby to zrobić, w sekcji „Profil” kliknij „Połączone urządzenia” i usuń urządzenia, z których chcesz usunąć swoje konto. Jeśli zmieniłeś numer telefonu – powiadom nas e-mailem [email protected] lub telefonicznie +48 71 7 078 080.
Jak usunąć konto?
W sekcji profilu aplikacji, w prawym górnym rogu, zobaczysz menu – „trzy kropki”. Po ich kliknięciu wybierz „Usuń profil”.
Płatności
- 1Ile kosztują usługi easy bill?
- 2Jak opłacać rachunki?
- 3Jak stworzyć listę płatności?
- 4Ile list płatności mogę mieć?
- 5Czy mogę płacić rachunki kilku różnych osób na jednym koncie?
- 6Czy można skorygować należne kwoty i opłacić tylko część rachunku?
- 7Otrzymałem fakturę płatności z zadłużeniem za miniony okres, mimo że faktura została zapłacona.
- 8Kiedy usługodawca otrzyma moją płatność / informacje dotyczące płatności?
- 9Czy można wykonywać przelewy bez posiadania rachunku bankowego zarejestrowanego w RP?
- 10Jakie są metody płatności?
- 11Czy osoby poniżej 18 roku życia mogą korzystać z aplikacji?
Ile kosztują usługi easy bill?
Aplikację mobilną easy bill można pobrać bezpłatnie, a płatności za rachunki i zlecenia płatnicze podlegają następującym opłatom za świadczenie usług.
Jak opłacać rachunki?
Płacąc usługodawcy po raz pierwszy, zrób zdjęcie rachunku z odcinkiem/blankietem płatności. Jeśli nie masz możliwości sfotografowania rachunku albo aplikacja nie rozpoznaje informacji na rachunku po zrobieniu zdjęcia, skorzystaj z wyszukiwania odbiorcy płatności na liście usługodawców. Jeśli nie możesz znaleźć właściwego usługodawcy na liście, możesz złożyć zlecenie płatnicze, podając numer rachunku odbiorcy i tytuł płatności.
Jak stworzyć listę płatności?
Po zalogowaniu się na konto easy bill, w prawym górnym rogu zobaczysz menu – „trzy kropki”. Po ich kliknięciu wybierz „Dodaj listę płatności”, wymyśl nazwę listy, kliknij „Utwórz listę płatności” i dodaj płatności.
Ile list płatności mogę mieć?
Liczba list płatności nie jest ograniczona.
Czy mogę płacić rachunki kilku różnych osób na jednym koncie?
Tak! Możesz opłacać nie tylko swoje rachunki, ale również rachunki swoich bliskich. Aby ułatwić śledzenie wydatków, zalecamy tworzenie osobnych list płatności.
Czy można skorygować należne kwoty i opłacić tylko część rachunku?
Jest to możliwe, jeśli usługodawca na to pozwala. Podczas dokonywania wpłaty zobaczysz, czy sekcję z kwotą należną można skorygować, czy nie.
Otrzymałem fakturę płatności z zadłużeniem za miniony okres, mimo że faktura została zapłacona.
Możliwe, że rachunek za ostatni miesiąc nie został zapłacony w terminie, więc usługodawca, po nieotrzymaniu płatności w określonym terminie i przygotowaniu nowego rachunku, wpisał poprzednią kwotę jako dług. Zalecamy, aby nie czekać z zapłaceniem rachunku do ostatniego dnia terminu płatności i zapłacić rachunek do dnia płatności rachunku określonego przez usługodawcę. Jeśli spłaciłeś dług – po prostu dostosuj należną kwotę.
Kiedy usługodawca otrzyma moją płatność / informacje dotyczące płatności?
Usługodawca otrzymuje informację o wpłacie w następnym dniu roboczym. Powinieneś skontaktować się z konkretnym dostawcą, aby dowiedzieć się, kiedy dostawca zaksięguje płatność.
Czy można wykonywać przelewy bez posiadania rachunku bankowego zarejestrowanego w RP?
W takim przypadku nie można dokonać płatności.
Jakie są metody płatności?
Możesz opłacić listę płatności za pomocą usługi inicjacji płatności.
Czy osoby poniżej 18 roku życia mogą korzystać z aplikacji?
Tak, osoby poniżej 18 roku życia mogą korzystać z aplikacji, ale nie mogą składać zleceń płatniczych.